۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه

قهرمان 13 ساله سيل استراليا


قهرمان 13 ساله سيل استراليا
ماجراي غم انگيز «جردن رايس»، نوجوان 13 ساله استراليايي ، كه جان خود را براي زنده ماندن برادر كوچكترش فدا كرد، در صدر اخبار رسانه هاي آن كشور قرار گرفت.

به گزارش ايرانتو، اين دو برادر به همراه مادرشان، در روز حادثه، سوار بر خودرو از يكي از خيابان هاي شهر تووومبا مي گذشتند كه در ميان سيلاب گرفتار شدند. پس از اينكه موتور ماشين از كار افتاد، مادر او ضمن تماس تلفني با امدادگران، تقاضاي كمك كرد و آنها از او خواستند به همراه بچه ها به سقف خودرو رفته و منتظر بمانند. 

هر لحظه بر شدت سيلاب افزوده مي شد و خودروي آنها كم كم به حركت درآمد. آنان شروع به داد و فرياد كردند، اما تماشاگران جرأت كمك به آنان را نداشتند. 

سرانجام شخصي به نام «مك ارلين»، با بستن طناب به كمر خود، به سمت خودرو رفت و هنگامي كه به آنها رسيد، جردن از او خواست، ابتدا برادر 10 ساله او را نجات دهد. اين درحالي بود كه او هيچگاه شنا كردن را ياد نگرفته بود و از آب نيز وحشت داشت.

لحظاتي بعد و قبل از اينكه امدادگر بتواند دوباره خود را به آنها برساند، موج خروشان آب، جردن و مادرش را در درون خود بلعيد.

پدر جردن در گفت و گو با خبرنگاران گفت:" نمي توانم تصور كنم ، در آن لحظه چه چيزي در ذهن جردن مي گذشت كه حاضر شد، از زندگي خود بخاطر برادرش بگذرد ، در حاليكه هميشه از آب وحشت داشت. او يقينا قهرمان كوچك ماست."

در جريان سيل اخير استراليا، 19 نفر جان خود را از دست دادند

با تشکر از: همایون تهرانی